אימון אישי

אם אתם שומעים לפחות שלוש פעמים בשבוע את המילה קאוצ'ינג או קואצ'ינג או אימון אישי, אתם אכן חיים בעולם המודרני, במאה העשרים ואחת. היום, כנהוג בתרבות האינסטנט המהירה, אנשים רוצים לפתור לעצמם בעיות בדרכים מהירות יותר, נקודתיות יותר, שמטפלות בבעיה ספציפית ופותרות אותה לאלתר.

 

אימון אישי לא מהווה תחליף לטיפול פסיכולוגי

 

רבים נוטים לטעות ולחשוב שמאמנים אישיים יכולים להחליף את מקומם של הפסיכולוגים בעולם המודרני. זה לא נכון וזו טעות גדולה לחשוב כך. לימודי קואצ'ינג או קורס הדרכה באימון אישי לא מתקרב אפילו ללימודי הפסיכולוגיה הקלינית ולעומק הטיפול הנפשי שעובר מטופל אצל פסיכולוג. האימון האישי מטרתו לשקף למטופל בעיות מחייו ולתת לו דרכי התמודדות. הוא עוזר לו להתבונן פנימה ולהצליח לפתור קשיים בתוך עצמו בסיוע המאמן.

 

אפיקי לימוד של אימון אישי

 

מכיוון שכמעט כל דבר ניתן היום ללמידה גם דרך קורסים וירטואליים ברשת, תוכלו גם למצוא אתר אימון תחת מקומות שונים ברשת, של מאמנים מנוסים המציעים אימון וירטואלי, לפעמים ללא מפגש או דרך מפגשי סקייפ.  גם קורס הדרכה לאימון אישי תוכלו למצוא ברשת וכך תוכלו גם אתם להתחיל לעסוק בנושא באופן מעשי.  במקביל, יש כמובן דרכי לימוד ארוכים יותר, בבתי ספר לאימון אישי ועם מדריכים מיומנים שתורמים רבות מניסיונם

 

איך יודעים שהמאמן הוא מאמן טוב?

 

האמת ניתנה להיאמר שהשוק מאוד פרוץ. זכרו לבדוק היטב ולקבל המלצות מחברים. בדקו באיזה מקום הוסמך המאמן האישי וכמה ניסיון יש לו. חטטו ברשת האינטרנט ומצאו את כל הפרטים שמתאימים לכם. כל הבדיקות האלה חשובות מאוד בעיקר כי אתם מפקידים את אוצרות הנפש שלכם ואת התחבטויות החיים שלכם בפני אדם שחשוב לדעת שיש לו גישה, אמפתיה וחוכמת חיים לאמן אתכם ולתרום לכם מניסיונו.

עוד קצת על אימון אישי ועל קורס הדרכה וירטואלי

 

האימון האישי מוגדר כיחסים מתמשכים בין המאמן למתאמן שמתמקדים בנקיטת פעולה להשגת החזון האישי, המטרה וההגשמה שלשמה הגיע המתאמן למאמן. באמצעות התהליך הזה המתאמן מעמיק את הלמידה שלו על עצמו ומשפר את ביצועיו החברתיים, האישיים, הזוגיים. ישנים מודלים שונים לתהליך אימון אישי שכולם מבוססים על עולם הפילוסופיה, הפסיכולוגי והפסיכותרפיה. המשותף לשיטות השונות הוא בניית יחסים בין המאמן למתאמן, תיאום ציפיות, הגדרת חזון ומטרות, קביעת דרכי פעולה, מעקב ובפידבק אחרי התקדמות המאמן בתהליך האימון.